Càtedra | Notícies

Las noches tropicales se multiplican en Alicante, punto caliente del cambio climático

El aumento de las temperaturas nocturnas en Alicante preocupa a los expertos

Publicada: 10.04.2024

El Español, 9 de abril de 2024

La Càtedra Aigües d’Alacant de Canvi Climàtic de la UA presenta el “Primer informe sobre canvi climàtic i gestió de l’aigua a la ciutat d’Alacant”

Publicada: 10.04.2024

L’acte ha comptat amb la participació de Sergio Sánchez, director general d’Aigües d’Alacant; amb Jorge Olcina, director d’aquesta càtedra universitària, a més de catedràtic d’Anàlisi Geogràfica Regional de la UA i director del Laboratori de Climatologia, així com amb Pablo Mirete, CEO d’Inteligencia Climática S.L.

Informe d'Estat de Canvi Climàtic i Gestió de l'Aigua a Alacant Ciutat

Publicada: 09.04.2024

La presentació de l'informe tindrà lloc el dimarts 9 d'abril, a les 11 h. en el Museu d'Aigües d'Alacant.

El canvi climàtic, a debat en la Facultat de Geografia i Història de la UCM

Publicada: 09.04.2024

L'aula magna de la Facultat de Geografia i Història s'ha omplit, aquest 8 d'abril, per a assistir al debat entre Javier Martín Vide, catedràtic de Geogràfica Física de la Universitat de Barcelona; i Jorge Olcina Cantos, catedràtic d'Anàlisi Geogràfica Regional de la Universitat d'Alacant.

Participació del director de la Càtedra en la Taula redona "Canvi climàtic i turisme a Espanya"

Publicada: 04.03.2024

Fundació Ramón Areces. Dijous 7 de març de 2024, 19:00 horas

La Seu Ciutat d’Alacant organitza la jornada ‘Transformant el nostre futur: desafiaments i solucions del canvi climàtic’

Publicada: 04.03.2024

La jornada presenta el projecte ‘Ecoazul-Med’, una eina web d’ús públic amb informació climàtica per a anticipar els efectes del canvi climàtic en aqüicultura, pesca i turisme costaner

Fòrum Espai Sèneca: Els factors del canvi climàtic

Publicada: 21.02.2024

S'ha tornat boig el clima? L'investigador Jorge Olcina explica el canvi climàtic en el Fòrum Espai Sèneca. 22 de Febrer de 2024, 19h

IV Jornada de Transversalidad en Humanitats: "Les humanitats davant la crisi climàtica"

Publicada: 21.02.2024

Xarrada-Col.loqui de formació interdisciplinar. Organitza Comissió Académica del Grau en Humanitats. Facultat de Filosofia i Lletres. Aula Magna. Dimecres, 21 de febrer de 2024 15-17 hores

Conferencia "Aigua, globalització i crisi climàtica" en l'ETSEAMN (UPV)

Publicada: 20.02.2024

Serà impartida pel director de la Càtedra el 22 de febrer de 2024 en el Saló de Graus, Edifici 3P de l'ETSEAMN (Universitat Politècnica de València)

Participació del director en cicle de conferències-diàlegs de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona

Publicada: 12.02.2024

50è aniversari de la Facultat: Cicle de Conferències-diàlegs que explora el paper actual de la institució". Del 7 de febrer al 20 de març, a les 12h. a la Sala Jane Addams

Participació del director de la Càtedra en la jornada "Quins desafiaments i reptes es presenten en l'ensenyament de la geografia?"

Publicada: 12.02.2024

V JORNADA DE DIDÁCTICA DE LA GEOGRAFÍA. 13/02/2024, martes 17:00 - 19:30 h. Lugar: Sede Universitaria Ciudad de Alicante, C/ Ramón y Cajal, 4.

Participació del director en el cicle "Les múltiples cares del canvi climàtic"

Publicada: 18.01.2024

Casa de la Ciència-CISC (València), 18 de gener de 2024